Thursday, December 24, 2009

Nak buat apa tahun 2010?

Banyak benda dan rancangan berlegar2 dalam fikiranku ni. Macam2 benda nak buat. If can, nak try lakukannya sepanjang tahun 2010 ni. InsyaAllah.

Antara perkara yg sering bermain2 di dalam fikiran ialah:

  1. ada planning nak buat online shopping (nak jual apa yer?)
  2. nak cari curtain baru untuk sliding door rumah ni
  3. nak cari lebih ramai clients Public Mutual (anyone interesting?)
  4. nak reunion dgn kawan2 Uniten (lama dah plan, tak jadi2)
  5. nak cari kerja setelah setahun bertapa di rumah :) (most important!!!)
Ada lagi sepatutnya dalam fikiranku ni, tp tak apa...yg lain2 tu tak berapa nak penting. Aku perlukan sedikit kekuatan dan moral support nak buat semua tu. Tp yg no 2 tu, bila2 masa pun boleh. Tunggu raya tahun depan pun boleh.

Tu la, aku kalau tak dapat kerja yg sesuai kat sini, mungkin nak buat online business je di rumah. InsyaAllah. Tp, ada ke sesiapa yg sudi nak beli barang yg aku nak jual nanti? Hehe. Macam tak berani nak ambil risiko yer :) Tp kalau tak cuba, tak tahu.

Same goes to no.3, penting tu. Bukan aku agen consultantnya, my hubby actually. Aku suka free2 nak tolong ramaikan clients encik abang walaupun dia dah ada clients yg tetap sekarang ni. Tak ada keje kan, why not aku tolong2 promote kan? :)

Perihal nak cari kerja tu, since Husna lahir aku makin aktif mencari kerja baru. Just, belum ada peluang. Nak merasa zaman2 masa kerja dulu. Boleh bayar loan studi sendiri. Boleh bagi kat ibu abah duit sendiri. Boleh belanja adik2 makan. Boleh beli apa2 yg aku suka sendiri. Boleh macam2 la sendiri. Rindu zaman itu. Sekarang ni pun boleh sangat semua tu sebab encik abang yg support, patut aku bersyukur. Tp tula, memang aku bersyukur sangat... cuma manusia ni kan, sumtimes memang ada aje yg dia rasa tak cukup :) Nak juga berlebih2 an. Walla! Kena batang hidung sendiri.



psst: tengokla apa yg akan berlaku 2010. Aku pun surprise dgn diriku sendiri.







KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

3 comments:

Mrs. Amie said...

Babe, pasal public mutual tue, i nak tahu further.. e-mail me miz.amie@yahoo.com i was thinking to invest but still thinking!

Huda said...

mrs.amie - nnti huda emel akak or if x smpt, encik hubby emelkan further info..

yatie chomeyl said...

semoga tercapai perancangan2 huda nih :)



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi