Wednesday, December 30, 2009

Sayonara 2009

2010 bakal menjelang tiba...cewah! As a Muslim, kita dah pun masuk tahun baru Hijrah seminggu yg lalu. Alhamdulillah... bila tahun berganti, umur pun meningkat setahun lg. Pelbagai perkara dilalui, ditempuhi, dan macam2 la...

Ada azam ke? Tak usah cakap pasal azamla, sebab yg tahun lepas dan tahun ni belum pasti sudah terlaksana :) Yg penting, bila menginjak tahun baru dan umur baru... kita mesti faham, tanggungjawab sebagai khalifah di muka bumi ini. Buatla apa2 yg elok asalkan ianya baik dan tidak merugikan masa. (alamak! aku dah start usrah :))

Sepanjang year 2009 ini, pelbagai peristiwa penting dan manis telah dilalui. Yup! Cerita yg manis2 je, yg pahit2 kita jadikan kenangan dan tauladan... :)

Jan 09
Cuti2 Malaysia, Penang

14.03.09
1st wedding anniversary of me & hubby

03.04.09
Telah lahir seorang ahli baru di dalam keluarga kecil kami iaitu Afifah Nurhusna

husna baru lahir...


July 09
Cuti2 Malaysia, Cameron Highlands

06.07.09
Honeymoon di Bali, Indonesia with hubby

20.08.09
Puasa sebagai seorang ibu yg fully bf, Alhamdulillah dapat laksanakannya dgn baik

20.09.09
1st time beraya bersama si kecil Husna (Aidilfitri) dan 2nd time as a wife

06.11.09
Cuti2 Malaysia, Langkawi Island


Itu yg manis2, yg pahit2 kita lupakan saja :) Jangan diulang atau diungkit perkara yg tidak senang. Manis untuk dikenang, pahit untuk ditelan...walla...ayat memang pujangga.

Selamat menyambut tahun baru masihi 2010 dan hijrah 1431. Semoga tahun depan lebih baik buat kita semua berbanding tahun ini. Amalkan gaya hidup yg sihat dan bersih dari segala keburukan :)





KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

5 comments:

ezan said...

selamat tahun baru huda & family...

memang byk kenangan manis & pahit tahun 2009 ni kan.. semua ni mengajar kita menjadi lebih dewasa... semoga tahun 2010 membawa lebih byk kemanisan dr kepahitan.. :)

yatie chomeyl said...

slmt thn baru utk huda. smeoga thn depan lg best dr thn ni :)

hadina said...

selamat tahun baru 2010 / 1431 H buat huda sekeluarga...semoga di tahun baru ni,segalanya berjln lancar n lebih baik dr tahun sebelumnya...

ApasH said...

Happy New Year Huda..

kita kawin pon tarikh sama eh..dh le anak 1st lahir sama gak..hehehe..

ntah2 anak-2 pon sama tak..hahahaha..

semua ketentuan Allah..

Huda said...

ezan - slmt thn baru juga :)
kak yatie - slmt thn baru 2010 to kak yatie n famili
hadina - slmt thn baru too! insyaAllah :)
kak apash - hehe, same2 kite meraikan hari yg same :)



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi