Tuesday, March 02, 2010

Tak boleh kena tegur

Emosi sikit tentang entry ini semalam. Mana taknya, kena marah dengan encik abang :( Sebabnya, biarkan si kecikku Husna memanjat tangga sampai habis.

Beriya2 Husna panjat tangga tanpa bantuan sesiapa. Aku pun apa lagi, saja2 nak simpan that moment kan so capture the video. Tp apabila encik abang selesai menonton video itu, dia hanya diam 1000 bahasa. Itu menandakan dia tak suka. "Kan abang dah kata, jangan bagi Husna naik tangga.."
"err..tp sy saja ambil video tu buat kenangan..Husna sendiri yg naik.."




itulah jawapan aku..tp abang terus suruh aku mendiamkan diri dan stop tak nak panjangkan lagi kes tu. Sedihla kan kita kena marah. Pada hal niat tu baik nak simpan buat kenangan esok2. Dan pasal hal tu gak, aku yg kena minta maaf dengan encik abang sebab buat muka lepas kena marah. Di belakang encik abang, aku nangis sendiri2 sebab kena marah dan rasa tak puas hati. Isteri kan tak baik buat macam itu, kang suami tak redha, tak pasal2 neraka duduknya :( Dah say sorry pun tengahari semalam. Dah baik2 pun :)

Actually bersebab kenapa encik abang tak bagi Husna naik tangga..kerana, encik abang pernah bermimpi Husna jatuh dari tangga atas hingga ke bawah. Tu yg macam fobia tu...mudah2 an perkara itu tidak akan berlaku, Amin yg Rabbal Alamin...


psst: semoga cerita ini menjadi tauladan kepada rakan2 yg lain..isteri cantik yg solehah..penyejuk mata..ahha.. :)





KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

7 comments:

Mrs. Amie said...

huhuhu...merajuk lah nih? hehhe.. bagus jer u..boleh diam.. klu i mesti tak boleh..mesti nak pot pet pot pet jugak..

ApasH said...

umah akak xde tangga. So xde le si Qaseh nk memanjat. Kalo tak..x tau nk kata le.

Better Huda beli safety gate utk tangga tu..

Huda said...

mrs.amie - merajuk tp xde sape nk pujuk :) pot pet dalam hati je la..

kak apash - mmg nk beli safety gate tu tp tggu dia dh jalan kang..la ni masih leh control :)

anin said...

iye kak.. memg lelaki ni precaution gile.. kalau anak saya merayap lebih2 kat tepi carpet msti hubby suro amik.. masuk bawah meja dia suro amik cepat2..kalau saya, saya nak bagi dia explore sendiri.. tp sy pantau la dri jauh
kdg2 takleh wt keje kalau dok tgk die aje

Huda said...

anin - aah kan :) sabar je la..simpan sowang2 :)

CuppyCakeMommy said...

i pun suka tgk mia naik tangga..hahah..laju betul..tapi of kos lah kita jaga from behind

Huda said...

cuppycakemommy - tu la pasal..kite jaga from behind..tp my hubby riso sangat..



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi