Tuesday, November 23, 2010

Pedas

Apa yg pedasnya?

Tadi sy masak sup ayam. Ok siap dah. Tinggal nak makan je, elokla untuk orang selsema.
Tp kan, lepas tu sy tumbuk cili api 5 batang je dgn bawang putih..

sudahnya, tangan sy kepedasan :( may be masa menumbuk tu dia percik2 kan. Jadi tangan ni pijar dan gatal *ye ke*

Tak tahan sy ni. Apa cara nak bagi pulih ek? Ada idea tak? Sy dah basuh dgn air dan sabun lagi...tak menjadi juga :(



sambal kicap
*ikhsan dari google*


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

7 comments:

Fieza79 said...

mmg la huda pijar tgn sbb kena percikan cili padi la tu...kalu di basuh dgn sabun lg la terasa pijar nya...kalu nk kasik ilang tu mmg tkda idea...ilang sniri je nnti...

huda..len kali pakai sarung tgn..hehee ngan mare huda...

Fariz Finie Family™ said...

ada org cakap cuba letak tangan tu dalam tong beras..
mungkin kurang sikit kot..
hehe cuba la mana tahu kurang sikit..
:)

[-suziey-] said...

hiks..pijar tgn yek tumbuk cili api..woo mmg meletop tu..baru la umphhh sup tu:p

NM02 said...

hi huda... tumpang lalu. salam kenal dari niezzareenamemory02. jom tukar link. ai dah follow u.

NM02 said...

thanx huda sudi follow kite. jgn luper BW eh.

*azni* said...

gosok guna minyak masak rasanye..letak sikit myk msk pastu gosok2 pastu basuh la pakai air...

Izan Ishak said...

ada org kata letak tgn dlm beras. tp mcm k.izan mmg tgn mudah pijar bila kena cili...nak elak pijar lenkali pakai sarung tgn lah huda...hehehe



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi