Wednesday, June 29, 2011

Bubur cha cha

Suka tak makan bubur cha cha?
Ala yg colourful tu.
Rasanya kenyal2 kalau dimakan.

Sy memang suka makan bubur cha cha ni.
Sebab dia colourful dan sedap dikunyah :)
Petang semalam sy pun masaklah bubur cha cha ni.
Teringin nak makan.



bahan-bahan:

  • cha cha (ikutla banyak mana nak masak)
  • gula merah
  • santan segar
  • air
  • daun pandan (bagi bau wangi bubur tu)

cara membuatnya:

  1. rebus cha cha sampai betul2 lembut dan kenyal
  2. bila dah lembut, masukkan gula merah secukup rasa
  3. kemudian masukkan santan, kacau hingga masak
  4. masukkan daun pandan bagi naik aroma bubur cha cha tu
  5. siap untuk dihidangkan



inilah hasilnya :)
sedap kan?


Bubur apa yg kawan-kawan suka makan?


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

9 comments:

ajumohit said...

alahai memangla sedap huda sbb akak ni tgh berpose..ini makanan berbuka ni huda..pos la umah akak hehehe ( dgn nada lemah berpose) hahahahha

Adam semakin melasak

eB ezrin said...

eB suker bubur gandum... pergh... ;p

Cute MuM said...

sedapnya..
dulu mak selalu buat..
tetiba teringin nak cuba masak sendiri pulak..

Izan Ishak said...

sedapnya huda...dah lama kak izan tak buat bubur cha cha...

Orked said...

yeah! saya pun suka..
tapi saya suke ltk gula putih aje..

Ya ALya said...

heheh...tak suka n tak reti makan...kalau bubur kacang memang feveret......

nieda said...

kurang sikit mkn bubur tapi plg suka kalau org perak bubur anak lebah..hehe org perak byk yg tau cuma nk buatnya agak leceh..

hani@debumelukut said...

akak suka kalau kuah tu banyak..boleh cicah roti lagi..pelik kan?

hadina said...

hermmmm..dah lama tak makan, dulu mak selalu gak buat untuk abah ptg2 balik keje...skrg, tinggal kenangan...anak lak tak pandai buat, pandai beli yg siap je..mak dulu cha cha buat sendiri..



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi