Monday, August 22, 2011

Bila Husna dah pandai memahami sesuatu perkara

Situasi 1:
Di sebuah pasar raya, atau bila ternampak tampalan poster tuala wanita.

Husna: ummi, tu ha pampers ummi...ummi punya pampersla...ummi nak beli?
Ummi: ??? (buat-buat tak dengar sambil cepat-cepat tolak troli)

Situasi 2:
Nampak pokok jermin kat depan rumah tu macam dah layu.

Husna: kesian pokok tu ummi, dah mati dah...kesian ummi...ummi tak siram ke?
Ummi: err...yer la..nanti ummi siram...

Situasi 3:
Sampai kat stesen minyak, abahnya nak isi minyakla kan. Selesai tu, nak terus balikla.

Husna: ok, abah parking dulu yer...Chna nak masuk kedai...
Abah: tak, kita nak terus balik...next time singgah kedai ok...(sambil tengok muka ummi, ummi pulak buat muka annoying :))

Situasi 4:
Abahnya panggil saya minta tolong buat sesuatu.

Husna: Huda...Huda, abang panggil tu...
Ummi: errr...Huda kamu panggil?
Abah: Siapa abang kamu? :P

Situasi 5:
Ummi konon-konon nak duduk sebelah abahnya la...saja manja-manja.

Husna: JANGAN! Jangan chna kata. (sambil dia menyelit kat tengah-tengah)
Ummi & abah: ??? Sabar je la...hehehe...


Dan banyakla lagi. Tak larat kadang-kadang nak melayan cakap-cakapnya. Hehe.
Dulu time dia baby, baik sangat. Diam je, now dah pandai juga nak mengarah ummi abah. Tapi kami tak pernah layankan sangat kehendaknya. Berpada-padala kan.


gambar lama :)


Husna, esok dah besar. Kalau kamu terbaca entry ini, mesti kamu gelak kuat-kuat kan. Tapi itulah hakikatnya apa yg kamu buat, sangat menggelikan hati ummi dan abah. Layan saja :)


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

14 comments:

Myra Jay said...

Heheee, Situasi 1 dengan 4 tu yg tak tahan :-)

Situasi 5, kesian la pasni tak leh nak manja2 depan anak2 :-0

NM02 said...

bambam panggil bonda dia angah.. selamber kodok kan.. hehehe

~ana~ said...

huda,situasi no 4 tu sgt kelakar ok.bdk2 zmn skrg kan..ajmal pun sama..mulut x henti2 berckp..huh3x..

A N A K - A N A K K U said...

hahahaah mmg comeilah, tp mmg gelagat dan kata² diorg....bab nk bermanja ngan suami tue, akakpun xleh nak rase coz ade je y menyelit

yatie chomeyl said...

amboi Husna siap panggil ummi Huda tu wakakakaka

ajumohit said...

husna dah besar, makin mengerti situasi2 di atas, nnti leh jadi kawan kita berborak kan huda hehhee

Fieza79 said...

keleteh husna ye...ayat2 tu mmg tak tahan ...mesti lucu je dgr...

MamaAiman said...

memang menggelikan hati :) yg duk tgh tu anak saya suke :)

::NureeN:: said...

anak dara dh besar.. ellesya pon suka tegur pampers nureen bila nureen tgh nk pakai pentiliners.. ehhehe...

yg mencelah tengah2 tue mmg ellesya akan buat, x bagi kami 2 soami isteri dok rapat2..

*azni* said...

bila dah petah camni jenuh pulak nk layan tp itu la pengubat hati sebenarnya.. :)

azni takde no huda..nnt huda emel kt snowbear_x@yahoo.com ye..

eB ezrin said...

pampers umi? ;p

syariza09 said...

mmg. bila dh pandai ckp, jenuh juga la nk jwb satu persatu

pasal panggilan tu, igt lg mil pesan kalo depan ank jgn sebut nama kita coz nanti dia pon akan panggil juga..sbb tu kalo dpn ank akk panggil mama abah..depan dia jer la

aanie said...

hehe, kelakar...adam skrg pun dah pandai menyelit tgh2 mcm husna gak...x bg can kami duk berdua...huhu...

nieda said...

petah betul husna..humaira byk yg mummy dia tak faham apa dia ckp



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi