Friday, January 13, 2012

Lukman batuk, husna demam

As salam,

Selamat hari Jumaat kepada semua rakan blogger :)
Apa khabar kalian? Lama tak bertanya khabar kan.

Semalam kami bawa Lukman ke klinik Yasmin sebab batuk siap ada bunyi lagi. Macam sempit je saluran pernafasannya, Then, doc just advised jangan bagi baby duduk dalam air cond temporary ok la kut. Kami ni dah terbiasa tidur dalam air cond, ada yg resah gelisah kang tak boleh tidur sebab panas.

Malam tadi pula, tiba-tiba Husna terbangun merengek-rengek. Katanya nak kencing...saya dalam ngantuk-ngantuk tu pun cakapla, kencing je la dalam pampers tu. Dia nangis lagi cakap benda sama. Sudahnya saya suruh dia bangun, "pergilah bilik air..." Encik abang bangun sama. Dia rasa dahi Husna panas, badan pun panas. "Dia demam ni..." Haaa? Saya boleh tak perasan anak saya demam. Patutla dia merengek-rengek. Rasa tak selesa. Kesian anak ummi.

Saya bawa dia ke bilik air, basahkan kepalanya sedikit. Encik abang turun bawah ambil paracetamol. Saya tampalkan koolfever. Pagi ni, saya check nampak dah kebah. Alhamdulillah. Demam tiba-tiba anak saya ni. Lukman mujur tak meragam malam tadi, batuk dia dah ok sikit agaknya.




Saya rasa agak sedih juga sebab anak-anak dalam jagaan saya bukannya orang lain yg jaga tp saya tak mampu nak jaga dengan baik. Rasa bersalah sesangat. Anak-anak anugerah Allah, amanah dari Nya tapi saya tak melakukannya dengan baik. Ya Allah! Kau ampunkanlah dosa-dosa hambaMu ini.

Kawan-kawan pernah tak rasa bersalah macam yg saya rasa?


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

16 comments:

Myra Jay said...

Huda tak salah sebab dah buat yang terbaik untuk Anak-anak, sakit demam tu ujian dariNya.. Sabar ye..


p/s: Myra dah lama tak p Lumut, insyaAllah kalau sampai sana myra p rumah Huda ye :)

fieda said...

Moga2 anak Huda cepat sembuh...

~ana~ said...

ana pun kenkdg rs bersalah..ms aqil dan ajmal jatuh br ni lg la rs bersalah...menangis2 ana..tp sbb benda dah nak jd kan..

*azni* said...

risau kan kalu anak sakit..nak2 kalau sekaligus..emak la yg paling susah hati..jgn rasa bersalah huda sebab sakit ni dugaan dr Allah..sedangkan kita dah cuba bagi perlindungan yg terbaik untuk anak2..

Fieza79 said...

moga lukman dan husna cpt2 sembuh...mmg risau kan kalo anak2 habis suma kena demam...kita pun nak naik demam menjaga nya...

Nadiah Sidek said...

semoga husna dan lukman cepat sembuh..

ajumohit said...

alahai siannya anak2 umi demam ye, semoga cepat sembuh ye husna and lukman

eB ezrin said...

bkn slh saper2 pn dear. drg sakit sbb nk pandai. insyaallah. tc yer. xoxo buat drg :)

Salina@IbuAqil said...

Alahai!! Get well soon Husna & Lukman.. Happy Weekend!! ;)

aanie said...

penah....
adam jatuh depan mata..rasa bersalah sgt2...

|| NaFiRaa || said...

ciannye.. moga cepat sembuh yer~

ieda said...

lama x singgah sini

loor musim nie dikkk budak2 memang sensitif kan .. budak2 nie kena makan antibiotik dik

Ya ALya said...

salam...husna ya dh terima fm pd...sorry lmbat inform....tq so much yer.....

wan nurul hezrina said...

pernah..tapi huda tak salahpun..senmuanya ujian tu..harap husna n lukman cpt2 sembuh k

wani johari said...

Huda, budak2 nak membesar mcm tu lah,...pulak tu cuaca tak menentu sekarang ni. semoga husna dan lukman cepat2 sembuh ye...

Izan Ishak said...

jgn rasa bersalah huda. kita dah buat yg terbaik buat anak2 kita. sakit demam tu biasa bila anak2 nak membesar... moga keduanya cepat2 sembuh ye...



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi