Monday, March 19, 2012

Pengalaman Umrah (part 1)

As salam,

Alhamdulillah last week Rabu kami dah selamat pulang ke tanah air after 12 hari berkampung di Madinah dan Makkah. Suatu perjalanan yg sangat ditunggu-tunggu oleh kami sekeluarga sebab peluang bukan datang selalu kan :)

Alhamdulillah ibadah umrah kami dipermudahkan walaupun saya dan suami perlu bergilir-gilir buat umrah - ke tanah halal then tanah haram. Perlulah bergilir-gilir sebab suami tak larat nak dukung Husna :) So, if suami perform his umrah, saya akan stay hotel saja. Same goes when saya punya turn, suami jaga anak-anak. Ibu abah saya pun ada tolong tengok-tengokkan sama.

Di Madinah, kami sangat seronok dapat ke Masjid Nabawi setiap waktu solat. Orang yg berjemaah punya ramai yg amat. Ok, saya mengaku saya tak larat nak tawaf 1 masjid nabawi tu. Besar yg amat. Dari 1 pintu ke 1 pintu (biasanya ruangan solat untuk muslimah ikut pintu belakang atau tepi) Tak boleh masuk ikut Babussalam. Rugi juga sebab tak berpeluang tengok dekat-dekat makam Rasulullah SAW dan para sahabat. Raudhah jangan cakapla, memang tak boleh masuk sebab orang terlalu ramai. Bukan rezeki kami yg muslimah. Suami dan abah saya banyak juga peluang mereka ziarah makam Rasulullah dan solat di Raudhah.

Ok nanti saya sambung lagi cerita umrah kami. Lukman tak berapa sihat after balik dari umrah. Demam on off. Last night lelah pulak dia and kena neb kat klinik. Take care anda semua :)


saya dan Lukman after Zuhur di Masjidil Haram :)


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

9 comments:

Zefa NorAsmara said...

Alhamdulillah.. seronok baca cerita Huda. Semoga murah rezeki kami sekeluarga utk ke sana juga..

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

alhamdulillah, Huda dh jejakkan kaki kat sana...
syukur segala dipermudahkan olehnya
& telah menjadi tetatmu-Nya..
doakan giliran saya plak yer, insyaAllah..

Mardhiyyah Ridzuan said...

Alhamdulillah... SEkali pergi, esti rasa nak pergi lagi. Rindunya....

mama irfan said...

bestnya..... syukur awak dapat jemputan pada musa yg muda... rezeki saya bila la pulak...

Salina@IbuAqil said...

Alhamdulillah!!
Dah selamat kerjakan umrah..
Syukur!!!
Moga2 adalah rezeki kami sekeluarga pulak.. ;)

Cik Ecah said...

Alhamdulillah..sampai jugak disana ya...:)

~ana~ said...

alhamdulillah syukur, huda dan family selamat kembali dan selamat melakukan ibadah umrah..moga lukman cepat recover...

Cik CT said...

Alhamdulillah!!

Myra Jay said...

Alhamdulillah rezeki dapat jejek Tanah Haram dalam usia muda, Husna dan Lukman juga turut bertuah..
Mudah-mudahan ada rezeki juga buat kami :)



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi