Monday, August 13, 2012

Masihkah Ada Ramadhan - telemovie meruntun jiwa saya

Siapa layan cerita ni? Setiap isnin jam 10pm kat astro prima.


Asalnya saya layan cerita ni sebab suka dengar deme royak bahasa ganu. Lepas tu bila duk ikut setiap senin tu terus terpikat. Oh ye cerita ni sepanjang Ramadhan ni je.


Sedih tengok part last malam ni. Saya beberapa kali gak duk kesat air mata. Suami gelak je tengok saya nangis. Cerita ni mengisahkan 4 orang adik beradik yg memang asal ganu. Yg sulung si abang, terlalu sibuk dgn urusan biz, solat puasa semua dia langgar. Abang ke 2 pulak terlalu mengejar akhirat sampai anak isteri terabai. Yang no 3 si kakak, selalu fikir dia betul, ego dgn suaminya. Adik yg bongsu baru meninggal masa hari nuzul quran sbb barah otak. Si adik ni sebelum meninggal berusaha untuk menyatukan adik beradiknya supaya selalu balik jenguk mak ayah mereka di kampung.


Siapa belum tengok and nak tengok petang Selasa esok astro prima akan buat ulangan sehingga Jumaat ni. 4 episod je pun :)


Published with Blogger-droid v2.0.2


KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

9 comments:

Cik CT said...

Antara drama pilihan akak.tp kna berebut dgn aqeel nk tgk tv tu yg asyik terlepas aje..:(

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

selalunya mmg x pernah nak dpt tengok tv cerita pilihan kita, selalunya kena berebut ngan Zaquan..dia biasalah layan kartun smpai tertido, sudahnya kita pun sama tido..huhu

*azni* said...

umah azni takde astro..takleh la tgk..

Aju Mohit said...

akak memang suke benar drama melayu ni huda, boleh ter miss plak tgk citer ni

wan nurul hezrina said...

banyak citer2 sedih dibulan ramadhan niekan?kadang mmg terus nanges bila nengok.

::NureeN:: said...

cantik header, suka sgt tgk :)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

hahah, huda.. kebetulan sy tgh layan kat youtube ni..
hahahha...sapai episod 2 br tgk,
conclusion die sedey kan..
sian zali, die ada penyakit kan.. ?

Huda said...

yup! mmg sedih cite ni..zali sakit barah otak..layan2..hehe

|| NaFiRaa || said...

kat rumah zura tak de astro..huhuhu



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi