Tuesday, March 05, 2013

Beli tudung online

Jika nak beli tudung online kenalah tengok betul-betul kan butik mana kita nak beli, kualiti dia macam mana sebab tak boleh pegang macam kat kedai offline.

Dan jenis tudung yg saya cari mesti labuh menutup dada biasanya saya ambil size L sebab lebih cover seluruhnya dan labuh sedikit. Tudung awning saya suka lycra atau cotton atau denim. Saya pernah juga beli half moon shawl, dan saya akan pastikan labuh depan menutup apa yg patut. Saya tak pernah beli Fareeda sebab pada saya ianya terlalu ringkas dan harga tak berbaloi beli :) (pendapat saya je la ye jangan ada yg marah :))

Now, saya dah kembali suka pakai tudung bawal. Ada macam-macam jenis bawal kan, aidijumala, bawal checkersla, bawal triballa dan sebagainya. Pada saya bawal ni tak telan dek zaman. Maintain demand dari dulu sampai sekarang dan bila pakai bawal rasa macam muda je muka ni :)

Antara butik online yg saya pernah terjah adalah seperti berikut:


Galeri Qaseh

Selain tudung, mereka ada jual jubah, palazzo dan peplum. Saya tak pernah beli selain tudung :) Tudung pun dah banyak variasi, ada syiria, ada jenis fareeda, dan macam-macam lagi. Size juga ada pilihan untuk mereka yg gemarkan size XL.


tudung ni size XL hanya RM78 sahaja

antara tudung yg saya pernah beli yg ini size L

D'Mahligai Scarf

D'Mahligai Scarf pun ada banyak pilihan tudung yg cantik dan labuh menepati syariah Islam yg sebenar. Selain lycra mereka juga ada buat yg jenis chiffon+lycra. Kualiti sangat baik dan warna pun cantik. Saya pernah borong 5 helai sekaligus share dengan my mom. Borong pilih dapat harga special :)



Wardah Hijab

Di Wardah Hijab juga ada dijual pelbagai jenis tudung lycra, denim, cotton, syiria, telekung umrah dan sebagainya. Size antara M-XXL disediakan. So, anda boleh pilih nak saiz mana tetapi kena cepat sebab stock selalu habis awal. Wardah Hijab ini merupakan agen dropship Syazara Enterprise, so jika stock kat Syazara dah habis, maka Wardah Hijab pun habisla :)

Kawan-kawan pula bagaimana?




KLIK UNTUK TINGGALKAN KOMEN

5 comments:

Ya ALya said...

ya pun dh kurang membeli tudung fareeda...byk dh letgo pun...yg tinggal kt umh ni dlm 10 helai je...

t ya nl terjah la butik tudung ni...tq sudi kongsi info....

Izan Ishak said...

kak izan pernah beli shawl online. itupun sekali je. lebih suka beli kat kedai kot sbb boleh belek2... :)

hadina said...

nice info. boleh terjah nnt ni :-)

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

k.eija pun ada terjebak beli tudung online..baru2 ni terjebak beli shawl halfmoon, puashati la..pnjang..n selesa dipakai.

ChocolateStrawberry Hijabs said...

Hi dear,

Feel free to visit our online blog shop.

New wide tribal with Ferris Wheel pattern is now available.

Visit http://chocolatestrawberryhijabs.blogspot.com/2013/03/chocolate-hijabs-wide-pattern-shawl.html for more info.

Have a nice day. Tq. :)



Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi