Wednesday, February 26, 2014

Halau nyamuk dengan Basic H Shaklee

Assalamualaikum dan selamat petang semua rakan-rakan blogger dan pembaca blog budiman,
semoga sentiasa dalam rahmat Allah Taala, insyaAllah.

Hari ini saya nak share sesuatu yg menarik kepada anda semua berkenaan bagaimana nak halau nyamuk dengan cara yg paling selamat dan bahannya semulajadi.

gambar ihsan google

Ok, kan musim denggi sedang HOT sekarang ni. Beratus-ratus kes dilaporkan setiap hari kan, ada kes sampai yg meninggal dunia sebab lambat mendapatkan rawatan disangkakan demam biasa. Kawan-kawan yg demam semacam dan lambat kebah tu segeralah ke hospital berdekatan untuk buat ujian darah. Mudah-mudah dijauhkan dari keluarga kita perkara yg tidak-tidak, insyaAllah. Doa selalu ye.

Langkah awal sila pastikan kawasan rumah sentiasa bersih dan tempat pembiakan nyamuk kita pantau selalu. Kawasan bertakung kita buang atau tanam.

HALAU NYAMUK dengan BASIC H SHAKLEE

klik gambar untuk lebih jelas



credit gambar ihsan google

Anda tahu tak yang Shaklee Basic-H ni merupakan pencuci biodegradable dan tidak bertoksik yang pertama dikeluarkan oleh Shaklee pada tahun 1960.

Basic H²™ Organic Super Cleaning Concentrate yang dua kali ganda lebih pekat ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kotoran rumah dan boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contohnya, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai serangga yang terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Itu hanya tiga daripadanya, masih terdapat 997 cara penggunaan yang lain.

Memang bestlah Basic H ini, kita boleh mop sekeliling rumah ataupun masukkan dalam botol spray air tu untuk spray satu rumah. Tak perlu risau sebab Basic H bukan racun serangga, tetapi serangga takut dengan Basic H.

Katakan anda pergi berkelah dan camping bersama keluarga, Basic H pun wajib bawa bersama kegunaannya pelbagai.

Akhir kata Basic H adalah pencuci serbaguna yang wajib ada. Memang lah sekarang ni ada macam-macam pencuci serbaguna tapi tahukah anda, kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan tapi dengan BASIC H, anda selamat. Ia tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi , pH seimbang , tanpa klorin, berkesan meningalkan kotoran berminyak dan kepekatan berganda.

Sebotol Basic H RP RM46. Harga jimat dan berbaloi-baloi kerana tahan lama.

================================
Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.

Bagi yang nak guna ID saya 907781 di semua branch Shaklee 1 Malaysia pun dialu-alukan.

Hubungi saya:

Nurulhuda Ab.Karim
Shaklee Independent Distributor 907781
WhatsApp: 0122479113
Email: husnalilshop@yahoo.com
FB: Huda Karim 
Page: Kiosk Vitamin Ummi

COD area Kluang, Johor

Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi