Wednesday, June 18, 2014

Vitamin C Chewable orang dewasa boleh makan tak?

Ramai duk tanya saya, "akak, vitamin C chewable tu orang dewasa macam kita boleh amik tak?..."

Saya pun dengan senang hati menjawab, "boleh dik, tak ada masalah nak amik yg chewable atau yg besar-besar tu...ada orang suka hisap-hisap kunyah, ada pulak yg suka telan terus...dua-dua pun best dan boleh amik.."

So, clear naa kat sini. 

Shaklee ada 2 jenis vitamin C iaitu Chewable Vitamin C Plus 100mg dan Sustained Release Vita C 500mg. Vitamin C sinonim dengan vitamin yg kaya antioksida dan juga vitamin untuk mencantikkan dan menggebukan kulit. Disebabkan itu tak mustahil ada yg berhabis duit untuk mendapatkan suntikan vitamin C di klinik kulit yg menyediakan suntikan vitamin C,

sedapnya oren sinonim dengan buah yg kaya vitamin C

ihsan google



ihsan google


VITAMIN C SHAKLEE, C untuk CANTIK / COMEL / CERIA ♡

Setiap jenis Vitamin C ini mempunyai cara tindakannya yang tersendiri dan juga keistimewaanya ke atas tubuh badan pemakannya. 

Selalu orang salah anggap Vitamin C Chewable ini hanya sesuai untuk kanak-kanak. Tanggapan ini salah sama sekali! 

Bagi kanak-kanak, boleh ambil terus sebiji sebab dos 100mg dalam setiap biji vitamin, dah
bersesuaian untuk usia kanak-kanak. Kalau orang dewasa, boleh ambil sampai 5 biji sehari samada diambil sekaligus 5 biji atau satu-satu. Cara makan Vitamin C Chewable ni pun seronok sebab rasa macam makan gula-gula je sebab boleh dikunyah-kunyah. Rasanya pun sedap! Kalau bagi kat budak-budak, tak cukup satu. Mesti dia minta lagi! 

Diperkaya Dengan Bioflavonoids Dan Rose Hips

Badan kita mampu untuk melakukan banyak perkara tetapi badan tidak dapat menghasilkan dan menyimpan Vitamin C. Vitamin C Chewable Shaklee diperkayakan dengan dan untuk membantu meningkatkan lagi fungsi Vitamin C dan mengelakkan pengoksidaan Vitamin C dalam badan.

Memandangkan Vitamin C semulajadi selalunya dijumpai dalam tubuh badan dengan faktor yang berkaitan, Shaklee meniru keadaan semulajadi dengan cara menambahkan bahan Bioflavonoids dan Rose Hips yang mengandungi Vitamin C yang sangat berkait-rapat.

Keistimewaan Chewable Vita-C Plus

●Membekalkan 100MG Vitamin C yang ditambah dengan rose hips dan bioflavonoids complex. Rose hips dan bioflavonoids ni membantu meningkatkan lagi fungsi vitamin c apabila masuk kedalam tubuh badan kita.
●Boleh dikunyah dan SEDAP.
●Mempunyai rasa limau dapat menyediakan vitamin C setara 1½ buah oren sangat ideal untuk kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang sukar untuk menelan pil.
●Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur akan membantu dalam pemecahan Vitamin C, membuatkannya sedia untuk diserap apabila ia disalur ke usus kecil kita.
●Pengambilan beberapa kali sehari akan membantu memastikan penyerapan lebih efektif berbanding jika kita
makan beberapa biji sekali gus..

Kelebihan Dan Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee

●Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh
●Membantu memelihara sel badan
●Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah 

●Rasa sitrus yang hebat
●Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami
kesukaran menelan tablet

Selain daripada kebaikan yang tersenarai di atas, seperti yang kita tahu Vitamin C adalah sangat berfaedah untuk kesihatan antaranya ialah:

♡Untuk menjamin kecantikan kulit agar kelihatan cantik
♡Sebagai anti penuaan untuk awet muda
♡Untuk merangsang penghasilan kolagen dalam badan
♡Memperbaiki insomnia
♡Mengekalkan kolestrol sihat

Keperluan Vitamin C dalam badan kita:

●Membantu meningkatkan antibodi dalam tubuh supaya sistem imun tubuh lebih tinggi
●Mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam
●Menguatkan struktur gigi dan gusi
●Perokok @ mereka yang bergaul dengan perokok memerlukan vitamin C
●Membina kolagen (sebagai
bahan pengikat/pelekat) dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan
●Pengambilan vitamin C yang mencukupi dalam diet seharian dapat mengurangkan risiko tekanan darah tinggi
●Membantu proses penghadaman & penyerapan zat besi
●Individu yang sering stress (tertekan), penat, letih, lesu serta sibuk dengan urusan harian memerlukan vitamin C. 

●Pengambilan vitamin C yang mencukupi dapat membantu mengembalikan hormon stress (hormon yang melawan stress)
●Bertindak sebagai anti kimia yang menjadi racun dalam tubuh seperti nitrates dan nitrites
●Memberi perlindungan terhadap penyakit jantung dan mengehadkan 'oxidation' terhadap kolestrol jahat
●Membentuk Sel-sel darah yang baru (setiap 3 bulan darah dalam badan akan bertukar)
●Membantu memulihkan selesema, resdung dan bersin waktu pagi.
●Membantu dalam proses pemulihan kudis
●Pengambilan vitamin C sebanyak 1000-5000mg sehari dapat mengurangkan risiko /melawan penyakit barah seperti kanser oral cavity, kanser kerongkong, kanser saluran penghadaman, kanser serviks, kanser usus besar (rektum), kanser payudara dan kanser paru-paru
●Bertindak sebagai "Protector Gate" - setiap masa mesti berada dalam badan kerana sifat vitamin C adalah larut air.







Harga runcit:


  • Vitamin C Chewable (90 tabs) RM37.50
  • Vitamin C Sustain Release 500mg (180 tabs) RM92.50 ( tahan 4-6 bulan)



================================
Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.


Hubungi saya:

Nurulhuda Ab.Karim
Shaklee Independent Distributor 907781
SMS/WhatsApp: 0122479113
Email: husnalilshop@yahoo.com
FB: Huda Karim 
Page: Kiosk Vitamin Ummi

COD area Kluang, Johor

*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.   

Klik for more info
 
Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi