Thursday, June 26, 2014

Minuman ISOTONIK tak ada gas, ye ke?

Minuman isotonik biasanya manis dan bergas, betul?
Dikatakan bila minum badan rasa kembali bertenaga dan cergas...tapi amalkan selalu pun tak bagus sebab kandungan gula nya tinggi dan tak baik untuk kesihatan kita.

Bagi yg suka minum minuman isotonik, saya syorkan sesangat anda boleh pilih yg semulajadi dan tanpa perasa dan perwarna tiruan iaitu PERFORMANCE DRINK ORANGE terutamanya atlit sukan dan olahraga. Jangan tak tahu, Performance Drink ini juga menjadi PILIHAN para angkasawan.

credit mr google

APAKAH PERFORMANCE DRINK ORANGE?

Minuman Hidrasi Tulen - Sebelum, Semasa dan Selepas latihan

Penghilang Dahaga untuk Si Juara
Penyahhidratan merupakan penyebab biasa bagi kelesuan dan tahap pencapaian yang kurang memberangsangkan bagi para atlet. Shaklee Performance® terbukti secara klinikal untuk menyokong tahap hidrasi berbanding air.  Tambahan pula, Performance mempunyai lebih banyak elektrolit dan menyalurkan lebih banyak tenaga berbanding jenama minuman hidrasi yang lain.

Campuran Elektrolit OPTI-LTYE™ proprietari   dengan campuran unik karbohidrat kami  dapat memberikan tenaga segera dan berkekalan bagi menyokong hidrasi optimum.

Terbukti secara klinikal
Ujian makmal terhadap atlet dengan pencapaian cemerlang menunjukkan yang Performance Shaklee dapat:
•    Mengurangkan kehilangan bendalir bagi meningkatkan 
      hidrasi
•    Memberikan spektrum elektrolit yang menyeluruh termasuk 
      kalsium dan magnesium (bukan untuk jenama unggul)
•    Memelihara tahap gula dalam darah bagi mengekalkan 
      keupayaan tenaga dalam meningkatkan stamina.

Dapatkan yang Terbaik, SerlahkaN yang Terbaik


Nutrisi untuk para atlet sukan Shaklee memberikan apa yang tubuh anda perlukan; sebelum, semasa dan selepas latihan, dengan formula yang terbukti secara klinikal  dapat membantu anda bertahan lebih baik, berlatih lebih lama dan kembali bertenaga dengan lebih cepat.

Jaminan Ketulenan Shaklee
Tidak mengandungi perasa tiruan, pemanis atau sebarang bahan pengawet tambahan.

SIAPA LAGI SESUAI MINUM PERFORMANCE DRINK?

  • Para ibu yang menyusukan anak dan juga ibu hamil.
  • Mereka yang mempunyai gaya hidup yang aktif dan aktif bersukan.
  • Mereka yang berpuasa. Sesuai untuk sahur dan berbuka.
  • Para pesakit yang menghidap gout.
  • Mereka yang kurang minum air dan dehidrasi.
  • Jika anda sering diserang sakit kepala atau migrain.
  • Anak-anak yang demam.
  • Mereka yang terasa nak diserang demam atau sedang demam.
  • Sebagai pengganti kepada minuman isotonik lain yang berkarbonat dan gula berlebihan.
  • Mereka yg rajin travel seperti memandu untuk masa yg lama, mengerjakan umrah dan haji.
  • Mereka yg bekerja di bawah panas mentari.
  • Mereka yg menghidap demam denggi, insyaAllah.

  • Ada yg terliur ke? Ni dia Performance Drink yg digemari ramai, tambah nak puasa beberapa hari lagi ni. Bancuh siap-siap simpan dalam peti ais, time berbuka kita minum. Fresh je rasa. Hilang penat bekerja seharian bagi yg bekerja :)

    Sementara stok masih ada, bolehlah buat tempahan sekarang! 


    Harga: RM82.50 per canister


    TESTIMONIAL





    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.


    Hubungi saya:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    SMS/WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi


    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.   

    Wednesday, June 25, 2014

    SENGGUGUT, bolehkah supplement Shaklee membantu?

    Datang bulan merupakan perkara rutin yg dilalui pada setiap bulan oleh seorang wanita yg sudah mencapai aqil baligh. Namun, bila SENGGUGUT menyerang, mood melayang, emosi tak stabil dan boleh jejaskan aktiviti harian kita. Betul? Kebarangkalian untuk sukar hamil juga mungkin berlaku kerana apabila period yg tidak teratur menyukarkan para wanita untuk menentukan hari subur mereka.

    Jom kita baca info berkenaan senggugut ni, mana tahu ianya boleh dijadikan rujukan untuk anda atau sesiapa jua di luar sana, moga bermanfaat.

    gambar ihsan mr,google

    Apakah SENGGUGUT? *credit info di SINI
    Senggugut adalah kesakitan yang dialami di bahagian bawah perut atau pelvis semasa datang haid.
    Pelvis adalah tempat di mana organ berikut berada iaitu rahim, ovari (kilang telur), dan saluran falopio, dan pundi kencing.
    Dalam bahasa Inggeris, senggugut dipanggil "dysmenorrhoea". Terdapat dua jenis senggugut.
    Senggugut Primer
    Senggugut ini yang berlaku kepada kebanyakan perempuan remaja tetapi tidak mempunyai patologi di pelvis dan rahim, setelah pemeriksaan oleh doktor. Ia biasanya berlaku selepas 6 hingga 12 bulan dari akil baligh apabila kitaran ovulasi bermula. Tetapi ia juga boleh berlaku dikalangan wanita yang masih subur.
    Senggugut Sekunder
    Senggugut ini disebabkan oleh patologi di pelvis dan rahim yang biasanya berlaku di kalangan wanita yang lebih berumur dan masih subur. Sebab-sebab:
    1. Penyakit endometriosis. Penyakit ini dihidapi oleh 5-15% wanita yang mempunyai haid.
    2. Cyst Ovari dan tumor
    3. Fibroid (kebengkakan pada rahim). Kesakitan ini berlaku semasa kedatangan haid yang banyak.
    4. Jangkitan ke rahim atau saluran dari rahim ke kilang telur (penyakit radang pelvis)
    5. Kongenital (contoh: Rahim bicornuate, rahim subsepta)
    6. Alat pencegah kehamilan dalam rahim (IUCD). Senggugut boleh jadi lebih teruk semasa penggunaan ini pada sekumpulan kecil wanita.
    SIMPTOM ANDA SEDANG ALAMI SENGGUGUT
    1. Sakit di bahagian bawah perut. Kesakitan ini biasanya sederhana dan mengejang, yang boleh merebak ke belakang dan bahagian peha.
      1. Senggugut primer. Ia biasanya paling sakit pada dua hari pertama datang haid yang diikuti dengan sakit yang berkurangan beberapa hari selepas itu, dan berhenti apabila haid berhenti. Biasanya berlaku selama 12 ke 24 jam, ada yang selama 2 ke 3 hari. Kesakitan ini berkurangan apabila umur meningkat dan selepas bersalin.
      2. Senggugut sekunder. Senggugut ini mempunyai tanda seperti senggugut primer tetapi sakitnya berpanjangan, bermula beberapa hari sebelum haid and bertambah teruk. Senggugut ini menjadi semakin teruk selepas beberapa tahun haid biasa. Berikut adalah tanda yang menyatakan kemungkinan anda mengalami Senggugut Sekundar.
        • Haid yang tidak tetap
        • Haid yang tidak tetap
        • Kesakitan antara haid
        • Pendarahan yang bertamban banyak
        • Lelihan dari faraj
        • Kesakitan ketika melakukan seks
    2. Sakit kepala, pening, letih, sakit belakang
    3. Loya dan muntah, cirit-birit.
    BAGAIMANAKAH SUPPLEMENT SHAKLEE BOLEH MEMBANTU ANDA?


    3 supplemen yang dicadangkan untuk mereka yg alami SENGGUGUT:

    GLA Complex (60 caps)
    -Pati biji borage, iaitu biji tumbuhan yang merupakan sumber terkaya bagi GLA semulajadi.
    -Wanita yang menghidap senggugut tidak dapat menukarkan asid linolenik ( sejenis asid lemak yang penting ) dengan baik untuk menjadi GLA. Oleh itu, pengambilan GLA tambahan dapat meringankan symptom senggugut.
    -Ianya juga dapat mengurangkan kesensitifan payudara dan mengawal keinginan makanan manis-manis.

    Ostematrix (120 tabs)
    -Wanita yang mengambil calcium yang mencukupi dapat mengurangkan masalah senggugut..
    -Sebelum haid bermula, PARAS BEKALAN KALSIUM AKAN MENURUN menyebabkan emosi tidak stabil dan lain-lain symptom senggugut. Oleh itu, pengambilan kalsium tambahan dapat mengawal turun naik perasaan serta symptom-simptom yang lain
    -Selain itu, wanita yang menghidap senggugut juga kekurangan Magnesium.

    B-complex (120 tabs)
    -Vitamin B-complex khususnya vitamin B5 ( asid panthothenik ), B6 dan B12 telah terbukti menghasilkan kesan terbaik ke atas senggugut.
    -Vitamin B5 membantu mengurangkan rasa tertekan dan ianya diperlukan oleh kelenjar adrenal.
    -Vitamin B6 membantu mengurangkan penyimpanan air, menambahkan aliran oksigen kepada organ wanita, juga membantu menstabilkan paras estrogen ke tahap normal.
    -Vitamin B6 juga meringankan symptom-simptom fizikal dan mental termasuk kembung perut, pening, kerimasan dan perasaan marah-marah.
    -Vitamin B12 membantu meringkankan tekanan, menghindar anemia dan ianya diperlukan untuk semua fungsi badan.

    Saya mendoakan, wanita yg alami SENGGUGUT ini agar pulih dan jalani datang bulan dengan penuh kegembiraan. InsyaAllah. 

    Para suami yg kasihkan isteri anda, boleh ikhtiarkan dengan supplemen semulajadi Shaklee ini. Mudah-mudahan berhasil dengan izin Nya. Tak cuba tak tahu.

    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.


    Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi PERCUMA:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    SMS/WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi

    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.   

    SUPPLEMENT untuk lelaki gagah

    Selamat petang semua, ok petang ni nak share berkenaan orang lelaki pulak la ye...duk cerita pasal orang perempuan je kan, orang lelaki pun nak jugak :)

    Siapa kata orang lelaki tak perlukan supplement? Perlu...malahan sangat memerlukan, sebab orang lelaki sekarang ni ramai yg terdedah pada RADIKAL BEBAS. Bila berkumpul dengan kawan-kawan sekerja ada yg merokok di antara mereka, atau jika bekerja di site contohnya mereka terdedah dengan pelbagai bahan tercemar seperti asap, bahan kimia (yg kerja di powerplant) dan sebagainya.

    Suami saya pun ambil supplement juga...hehe..dah nama wife dia distributor Shaklee kan jual supplement so wajib dia pun ambil sama. Barulah seimbang dan sihat bersama ye tak? :)

    Set supplement ini juga boleh kita hadiahkan kepada ayah atau adik beradik kita yg lelaki, insyaAllah. Mereka pun akan mendapat manfaat yg sama, kita pun beroleh pahala.

    rencana dalam Majalah I Sihat


    SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK LELAKI GAGAH



    1. Omega Guard 
    - Mengandungi rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi iaitu EPA, DHA, dan lain-lain
    - Membantu dalam mengurangkan risiko penyakit jantung
    - Memelihara kesihatan otak, penglihatan serta fungsi-fumgsi sendi

    2. Zinc Complex
    - Membantu meningkatkan kualiti sperma
    - Membantu dalam mengoptimumkan fungsi kelenjar prostat
    - Membantu dalam mengurangkan potensi mendapat kanser prostat atau pembesaran prostat
    - Meningkatkan paras testosteron untuk kehidupan seksual yang baik
    - Mencecah masalah mati pucuk
    - Mengelakkan masalah keguguran rambut

    3. Vitamin E
    - dapat menghasilkan sperma yang lebih banyak
    - dapat memperbaiki kualiti dan membantu pergerakan sperma
    - meningkatkan paras testosteron di dalam badan

    Antara MANFAAT set ini, insyaAllah:

    1) Memelihara kesihatan prostat*
    2) Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan*
    3) Memelihara jantung yang sihat*
    4) Membantu mengekalkan tekanan darah normal*
    5) Mengawal tahap kolestrol yang sihat*

    Apa pun, kita doakan agar semua lelaki kesayangan kita sihat-sihat belaka. 
    Tanpa ayah siapalah kita.
    Tanpa suami di manakah tempat untuk kita bergantung, anak-anak memerlukan ayah mereka.

    Mencegah lebih baik dari kita mengubati.

    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.


    Hubungi saya:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    SMS/WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi

    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.   

    Set supplement Shaklee untuk RESDUNG

    Achoooom! Pagi-pagi selalu bersin tambah lepas mandi, hidung berair dan gatal-gatal pada muka. Ada kemungkinan anda mengalami RESDUNG. Kadang-kadang kepala sampai pening tahap nak hantuk kepala pada dinding, ye tak?

    Apakah RESDUNG?



    Istilah Perubatan Tradisional Ia merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.
    Istilah Saintifik Merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit. Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan.
    Resdung adalah perkataan yang digunakan untuk menggambarkan pelbagai penyakit hidung. Salah satu punca gejala resdung adalah akibat jangkitan bakteria keatas hidung dan rongga disekelilingnya.
    Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius. Diantara tanda-tanda resdung ialah gatal-gatal, hidung berhigus atau tersumbat, sakit kepala terutama di dahi dan pipi, kelumumur yang berterusan walaupun bermacam syampu dan ubat telah digunakan. Penyakit resdung juga dikenali 'sinusitis'. Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya. Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang  dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak. Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat.

    info credit dari SINI.

    Sebelum kepada penyelesaian supplement, saya ingin kongsikan pula simptom mereka yg ada RESDUNG. Jom baca!

    • Hidung selalu tersumbat
    • Lender dari hidung dan tekak
    • Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan diantara mata
    • Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
    • Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
    • Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya

    SUPPLEMENT SHAKLEE UNTUK RESDUNG

    Set Resdung yg dicadangkan

    Alfalfa Complex
    • Berfungsi mengurangkan tahap keradangan penyakit resdung (sinuisitis).
    • Ramuannya yang kaya dengan sumber klorofil dapat membantu mengurangkan tahap keradangan daripada alergi (allergy), gegata (hives) dan resdung (sinuisitis).
    • Namun begitu, mereka menghidap penyakit SLE tak digalakkan mengambil alfalfa sebagai suplemen.
    Harga: RM53.75 (330 tabs)

    B Complex
    • Kandungan B6 dalam B Complex berperanan penting untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan.
    • Bertindak sebagai anti-stress. Apabila resdung menyerang, B Complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka.
    • Membantu dalam membina protein dalam tubuh.
    Harga: RM53.75 (120 tabs)

    Vitamin C
    • Ia berfungsi sebagai antioksida yang unggul dalam meningkatkan antibodi dan daya tahan (imuniti) seseorang menghadapi serangan penyakit.
    • Mempercepat proses penyembukan tisu tubuh.
    • Vitamin C memastikan proses pemuliharan proses metabolisme dalam tubuh berfungsi dengan baik dan sempurna.

    Harga: RM92.50 (180 tabs)

    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.


    Hubungi saya:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    SMS/WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi

    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.   

    Wednesday, June 18, 2014

    Vitamin C Chewable orang dewasa boleh makan tak?

    Ramai duk tanya saya, "akak, vitamin C chewable tu orang dewasa macam kita boleh amik tak?..."

    Saya pun dengan senang hati menjawab, "boleh dik, tak ada masalah nak amik yg chewable atau yg besar-besar tu...ada orang suka hisap-hisap kunyah, ada pulak yg suka telan terus...dua-dua pun best dan boleh amik.."

    So, clear naa kat sini. 

    Shaklee ada 2 jenis vitamin C iaitu Chewable Vitamin C Plus 100mg dan Sustained Release Vita C 500mg. Vitamin C sinonim dengan vitamin yg kaya antioksida dan juga vitamin untuk mencantikkan dan menggebukan kulit. Disebabkan itu tak mustahil ada yg berhabis duit untuk mendapatkan suntikan vitamin C di klinik kulit yg menyediakan suntikan vitamin C,

    sedapnya oren sinonim dengan buah yg kaya vitamin C

    ihsan google



    ihsan google


    VITAMIN C SHAKLEE, C untuk CANTIK / COMEL / CERIA ♡

    Setiap jenis Vitamin C ini mempunyai cara tindakannya yang tersendiri dan juga keistimewaanya ke atas tubuh badan pemakannya. 

    Selalu orang salah anggap Vitamin C Chewable ini hanya sesuai untuk kanak-kanak. Tanggapan ini salah sama sekali! 

    Bagi kanak-kanak, boleh ambil terus sebiji sebab dos 100mg dalam setiap biji vitamin, dah
    bersesuaian untuk usia kanak-kanak. Kalau orang dewasa, boleh ambil sampai 5 biji sehari samada diambil sekaligus 5 biji atau satu-satu. Cara makan Vitamin C Chewable ni pun seronok sebab rasa macam makan gula-gula je sebab boleh dikunyah-kunyah. Rasanya pun sedap! Kalau bagi kat budak-budak, tak cukup satu. Mesti dia minta lagi! 

    Diperkaya Dengan Bioflavonoids Dan Rose Hips

    Badan kita mampu untuk melakukan banyak perkara tetapi badan tidak dapat menghasilkan dan menyimpan Vitamin C. Vitamin C Chewable Shaklee diperkayakan dengan dan untuk membantu meningkatkan lagi fungsi Vitamin C dan mengelakkan pengoksidaan Vitamin C dalam badan.

    Memandangkan Vitamin C semulajadi selalunya dijumpai dalam tubuh badan dengan faktor yang berkaitan, Shaklee meniru keadaan semulajadi dengan cara menambahkan bahan Bioflavonoids dan Rose Hips yang mengandungi Vitamin C yang sangat berkait-rapat.

    Keistimewaan Chewable Vita-C Plus

    ●Membekalkan 100MG Vitamin C yang ditambah dengan rose hips dan bioflavonoids complex. Rose hips dan bioflavonoids ni membantu meningkatkan lagi fungsi vitamin c apabila masuk kedalam tubuh badan kita.
    ●Boleh dikunyah dan SEDAP.
    ●Mempunyai rasa limau dapat menyediakan vitamin C setara 1½ buah oren sangat ideal untuk kanak-kanak atau sesiapa sahaja yang sukar untuk menelan pil.
    ●Dengan mengunyah Vitamin C Chewable, air liur akan membantu dalam pemecahan Vitamin C, membuatkannya sedia untuk diserap apabila ia disalur ke usus kecil kita.
    ●Pengambilan beberapa kali sehari akan membantu memastikan penyerapan lebih efektif berbanding jika kita
    makan beberapa biji sekali gus..

    Kelebihan Dan Kebaikan Vitamin C Chewable Shaklee

    ●Menyokong sistem pertahanan antioksidan semulajadi dalam tubuh
    ●Membantu memelihara sel badan
    ●Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi, gusi, mata, otot dan salur darah 

    ●Rasa sitrus yang hebat
    ●Sesuai untuk kanak-kanak atau orang dewasa yang mengalami
    kesukaran menelan tablet

    Selain daripada kebaikan yang tersenarai di atas, seperti yang kita tahu Vitamin C adalah sangat berfaedah untuk kesihatan antaranya ialah:

    ♡Untuk menjamin kecantikan kulit agar kelihatan cantik
    ♡Sebagai anti penuaan untuk awet muda
    ♡Untuk merangsang penghasilan kolagen dalam badan
    ♡Memperbaiki insomnia
    ♡Mengekalkan kolestrol sihat

    Keperluan Vitamin C dalam badan kita:

    ●Membantu meningkatkan antibodi dalam tubuh supaya sistem imun tubuh lebih tinggi
    ●Mempercepatkan proses penyembuhan luka dan demam
    ●Menguatkan struktur gigi dan gusi
    ●Perokok @ mereka yang bergaul dengan perokok memerlukan vitamin C
    ●Membina kolagen (sebagai
    bahan pengikat/pelekat) dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan
    ●Pengambilan vitamin C yang mencukupi dalam diet seharian dapat mengurangkan risiko tekanan darah tinggi
    ●Membantu proses penghadaman & penyerapan zat besi
    ●Individu yang sering stress (tertekan), penat, letih, lesu serta sibuk dengan urusan harian memerlukan vitamin C. 

    ●Pengambilan vitamin C yang mencukupi dapat membantu mengembalikan hormon stress (hormon yang melawan stress)
    ●Bertindak sebagai anti kimia yang menjadi racun dalam tubuh seperti nitrates dan nitrites
    ●Memberi perlindungan terhadap penyakit jantung dan mengehadkan 'oxidation' terhadap kolestrol jahat
    ●Membentuk Sel-sel darah yang baru (setiap 3 bulan darah dalam badan akan bertukar)
    ●Membantu memulihkan selesema, resdung dan bersin waktu pagi.
    ●Membantu dalam proses pemulihan kudis
    ●Pengambilan vitamin C sebanyak 1000-5000mg sehari dapat mengurangkan risiko /melawan penyakit barah seperti kanser oral cavity, kanser kerongkong, kanser saluran penghadaman, kanser serviks, kanser usus besar (rektum), kanser payudara dan kanser paru-paru
    ●Bertindak sebagai "Protector Gate" - setiap masa mesti berada dalam badan kerana sifat vitamin C adalah larut air.







    Harga runcit:


    • Vitamin C Chewable (90 tabs) RM37.50
    • Vitamin C Sustain Release 500mg (180 tabs) RM92.50 ( tahan 4-6 bulan)



    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.


    Hubungi saya:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    SMS/WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi

    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.   

    Doa untuk hilangkan keresahan dan kegelisahan

    Assalamualaikum dan selamat pagi semua.

    Dah menjemput rezeki pagi ini?

    Mudah saja caranya:

    -istighfar
    -selawat
    -zikir asmaul husna
    -solat sunat dhuha

    Rasa resah dan gelisah, kita boleh amalkan bersama membaca doa ini.




    Semoga dipermudahkan segala urusan kita pada hari ini.



    Tuesday, June 17, 2014

    Tip meningkatkan susu ibu di bulan puasa

    Alhamdulillah, insyaAllah beberapa hari lagi kita semua umat Islam bakal menyambut bulan mulia iaitu bulan Ramadhan. Bulan ibadah. Bulan puasa. Bulan menahan nafsu.

    Ada beberapa teman di forum atau group dalam fb dah mula gelabah bertanya ada tak tips untuk tingkatkan pengeluaran susu di bulan Ramadhan ni. Mungkin ini pengalaman pertama mereka berpuasa dan menyusukan anak. Tak apa, insyaAllah saya akan kongsikan bersama anda sedikit tips yg boleh kita amalkan bersama.

    ummi, nak susu :)

    Jom lihat TIP-TIP yang anda boleh amalkan. InsyaAllah

    Tip 1
    Jaga pemakanan. Amalkan makan makanan yg lengkap dengan nutrien dan vitamin yg diperlukan seperti dalam piramid makanan.

    Maknanya time sahur wajib kita bangun dan alas perut. Sahur ni pun salah 1 sunnah. So time sahur ni, makanlah nasi atau bubur oat. Kemudian ambil beberapa biji kurma untuk bekal tenaga.

    Berbuka ambil kurma dulu. Kemudian makan seperti biasa. Boleh minum Performance Drink Orange Shaklee untuk elakkan dehidrasi.

    Tip 2
    Sentiasa positif. Set dalam minda kita yg susu untuk anak tu banyak. Bila kita positif, proses penyusuan itu sangat mudah untuk dijayakan. Fahami konsep penyusuan, ada supply dan demand.

    Tip 3
    Minum air secukupnya ketika sahur dan selepas berbuka. Dinasihatkan air kosong suam.

    Tip 4
    Amalkan baca surah al-Baqarah ayat 60 atau surah Hujurat dan sapu pada kedua payudara. Doa mohon kepada Allah agar dipermudahkan urusan penyusuan di bulan puasa.

    Tip 5
    Elakkan STRESS. Tarik nafas dan hembus jika anda sedang stress. Boleh amalkan zikir istighfar jika stress dan baca Quran selepas solat.

    Bila stress atau kurang keyakinan untuk meyusukan boleh menyebabkan susu berkurang. Rehat dulu ye.

    Tip 6
    Ibu bekerja boleh pam susu seawal pagi selepas sahur atau di tengah malam. Di waktu selain bekerja, susukan bayi sekerap mungkin setiap 2 jam, direct feeding untuk merangsang pengaliran susu.

    Tip 7
    Ambil supplemen (ikut nasihat doktor atau bertanya kepada rakan-rakan yg amalkan suplemen).
    Supplemen ini tak wajib tetapi jika anda rasa anda perlu saya boleh syorkan supplemen semulajadi Shaklee, selamat untuk ibu meyusu dan anak.

    Antara cadangan seperti berikut mengikut budget dan keperluan.

    cadangan supplemen set penyusuan

    Walaubagaimana pun, kita berusaha insyaAllah Allah akan permudahkan.
    Apa yg penting jangan putus asa dan sentiasa berdoa.

    Bagi mendapatkan supplemen Shaklee anda boleh direct hubungi saya melalui medium berikut di bawah ni.

    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.

    Hubungi saya:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi

    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


    Monday, June 16, 2014

    Rahsia kekal cergas dan bertenaga di bulan Ramadhan

    Tak sampai dua minggu lagi kita umat Islam sedunia bakal menyambut Ramadhan yg mulia.

    Bermula pada 1 Ramadhan dah start berpuasa. Ramai yg inbox atau whatsapp saya apa supplemen yg boleh diambil untuk kekal cergas dan bertenaga ketika berpuasa. Agak-agak anda apa ye? Jeng jeng jeng...

    cergasnya budak-budak ni :)

    Saya masih ingat masa Lukman menyusu badan sepenuhnya 2 tahun lepas. Cabaran sungguh sebab biasa baby boy ni sinonim dengan tabiat menyusu yg kuat :) So saya memang nekad, nak cuba puasa penuh tahun itu. Setiap hari saya berdoa memohon kepada Allah agar permudahkan urusan puasa dan ibadah saya sepanjang Ramadhan. Alhamdulillah, dengan bantuan Allah dan juga pengambilan supplemen Shaklee saya berjaya menyusukan Lukman, masih boleh masak untuk iftar (kami jarang sangat membeli juadah berbuka dulu) dan boleh lakukan ibadah sunat ikut kemampuan badan.

    Jom saya kongsikan bersama anda di luar sana, terutamanya mereka yg bekerja di bawah panas terik mentari, ibu-ibu menyusu, ibu-ibu hamil, warga emas atau sesiapa jua yg memerlukan supplemen.

    set berpuasa


    APA YANG TERKANDUNG DI DALAM SET INI?

    ESP
    Mealshake
    Performance Drink Orange

    Sebenarnya ramai yg tidak peka dengan pengambilan sarapan atau sahur ketika di bulan puasa. Rahsia kekal cergas dan bertenaga sepanjang hari ialah dimulakan dengan sarapan yg sihat. Bulan puasa kita ambil ketika bersahur dan berbuka.

    Siapakah yg memerlukannya?

    • mereka yg berpuasa
    • ibu menyusu
    • ibu hamil
    • mereka yg sering travel - balik kampung, outstation, bercuti
    • atlet sukan
    • warga emas
    • pesakit diabetes 
    • seisi keluarga
    • pekerja yg bekerja di bawah panas terik matahari

    Kebaikan :
    • Bertenaga sepanjang hari.
    • Membantu dalam meningkatkan tahap kepekaan dan penumpuan.
    • Membantu meningkatkan tenaga dan stamina.
    • Gandingan trio terbaik ketika di bulan Ramadhan.
    • Memelihara kesihatan secara menyeluruh.
    Jom dapatkan sekarang daripada saya! Lambat nanti takut tak dapat, ESP last year SOLD OUT di bulan Ramadhan :)

    Harga:
    ESP RM150
    Mealshake RM113.75
    Performance Drink RM82.50

    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.

    Hubungi saya:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi

    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

    MANFAAT BUAH KURMA

    Assalamualaikum kawan-kawan.

    Kurma, biasalah bila nak masuk Ramadhan ni kurma memang antara buah yg mendapat permintaan tinggi di kedai dan supermarket, betul? Ramai yg menggemarinya dari si kecil sehingga dewasa. 

    Buah kurma ni pula ada banyak jenis dan harga berbeza mengikut jenis dan grednya. Saya masa menunaikan umrah dulu, kurma ajwa paling saya teruja nak beli sebab murah sikitlah berbanding di Malaysia :) 

    Jom baca sekilas info berkenaan KURMA. 


    Kurma (Phonex dactylifera) atau Tamar merupakan sejenis tumbuhan yang berbuah dan boleh dimakan sama ada ketika ia sudah masak atau masih mentah. Ianya dikatakan tumbuhan yang mempunyai pelbagai khasiat dan kegunaan yang mana sebahagian daripadanya sudah terbukti secara saintifik. Malah dalam kitab suci al-Qur’an sahaja terdapat 21 ayat yang menyebut tentang kurma. Baginda Rasulullah SAW juga sendiri telah beberapa kali menyebut perihal kurma dan khasiatnya, dan ianya amat sinonim dengan kisah sirah baginda.

    “Kemudian Kami tumbuhkan kerananya kebun kurma dan anggur untuk kamu. Disana kamu peroleh buah-buahan yang banyak dan sebahagiannya kamu makan“ Al-Mukminah ayat 19

    “Sesiapa yang memakan 7 biji tamar ‘Ajwah’, dia akan terkawal daripada kejutan syaitan dan sihir pada hari itu“. Sabda Rasulullah SAW

    Manakala sudut sains pula mengatakan, kandungan protein di dalam kurma adalah lebih kurang 2.5%, serat 8.0% manakala kandungan gulanya pula adalah sangat tinggi, yakni sehingga 63%, majoritinya adalah glukosa. Lemak yang terkandung di dalamnya pula adalah sangat sedikit iaitu sekitar 0.4% sahaja. Kurma juga terkenal dalam dunia perubatan tradisional memandangkan ia juga kaya denga zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium, vitamin A, C dan niasin.

    Apakah antara khasiat utama kurma?

    1) Paling cepat diproses dan diserap, sekaligus memberikan tenaga segera

    Memandangkan kandungan gula ringkasnya (monosaccharide) yang sangat tinggi malah lebih tinggi dari pisang, kurma berupaya memberikan “tenaga segera” yang akan diserap oleh tubuh serta-merta. Berbeza dengan kebanyakan buah-buahan lain yang mengadungi sukrosa (disaccharide). Disaccharide seperti sukrosa harus dipecahkan dahulu oleh enzim sebelum bertukar menjadi monosaccharide lalu diserap tubuh sebagai tenaga.

    “Rasulullah SAW berbuka puasa dengan beberapa biji buah kurma sebelum sembahyang. Sekiranya tiada terdapat kurma, maka Baginda akan berbuka dengan beberapa biji anggur. Sekiranya tiada anggur, maka Baginda meminum beberapa teguk air“ Hadis riwayat Ahmad

    Makan kurma ketika berbuka puasa amat bagus kerana pada waktu ini, kita perlukan tenaga segera, dan bukannya tenaga yang “lambat untuk dicerna” seperti yang terkandung dalam kebanyakkan makanan berlemak dan bergoreng yang lain.

    2) Kaya dengan serat dan potassium

    Kurma dimakan tanpa perlu membuang kulitnya dan pada kulitnya itulah terkandung serat. Kurma adalah antara buah-buahan yang amat kaya dengan serat, serat larut mahupun tak larut. Kita sering menganggap buah-buahan seperti pisang itu mengandungi serat yang tinggi, tetapi tahukah anda, dalam 100g Kurma terdapat 8g serat sedangkan dalam 100g Pisang hanya terdapat 2.6g serat sahaja? Tinggi serat amat baik untuk sistem pelawasan.

    Selain itu kurma kaya dengan Potassium dan beberapa zat galian yang lain. Potassium adalah elektrolit yang akan menyeimbangkan kembali kandungan air dalam tubuh badan apabila kita kehilangannya, terutama sepanjang tempoh berpuasa. Tidak perlu membeli 100 Plus sekiranya khuatir akan kekurangan elektrolit ketika berbuka, memadai dengan beberapa biji kurma dan air suam. Potassium juga membantu dalam pembinaan otot termasuk otot jantung dan mampu memelihara sistem saraf.

    3) Penguat memori
    Ramai yang berfikiran hanya kismis yang baik untuk menguatkan daya ingatan, namun hakikatnya kurma juga tidak kurang hebatnya. Ianya amat sesuai untuk kanak-kanak yang sedang membesar.

    4) Baik untuk wanita mengandung/bersalin
    Masih ingat kisah Maryam yang hanya memakan buah kurma semasa melahirkan Nabi Isa AS? Menerusi malaikat Jibrail, Allah telah mewahyukan kepada ibu Isa iaitu Maryam binti Imran supaya menggegar pohon kurma sehingga gugur lantas memakannya tatkala lemah selepas bersalin.
    “Dan goncangkan batang kurma itu kepadanya, nanti ia gugurkan atasmu kurma yang masak,” Surah Maryam, ayat 25

    Dan menurut sebuah laman web, buah kurma amat baik untuk wanita mengandung dan akan memudahkan wanita untuk melahirkan anak dan akan mengurangkan pengaliran darah semasa proses kelahiran. Malah anak yang dilahirkan kelak dipercayai akan mempunyai sifat-sifat yang baik, penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya (Sabda Rasulullah).

    5) Penawar Racun
    Diriwayat oleh Aishah r.a., “Jika sesiapa yang selalu makan kurma akan dihindari daripada terkena racun yang dimakan.”

    6) Merawat penyakit
    Dalam perubatan homeopati, biji kurma dikisar halus seperti serbuk teh. Ianya direndam dan diminum bagi menyembuhkan pelbagai jenis penyakit.

    7) Mengubati gangguan usus dan sembelit
    Ketidakserasian dengan gluten menghalang penyerapan zat-zat makanan secara sempurna. Kurma mencegah ini dari berlaku.

    Sharing is caring 
    Huda
    Rakan Shaklee anda 
    WhatsApp 0122479113

    Sunday, June 15, 2014

    Penapis Air Murah On the Go

    Amboi tajuk nak menang :)

    Biasa kita dengar Astro on the Go, sekarang ada juga penapis air on the Go yg memudahkan kita bawa ke mana-mana.

    Pernah dengar tak?

    Penapis air on the go ni termurah di pasaran dan juga menepati budget anda seisi keluarga. Jap lagi saya cerita details ye pasal penapis air on the go ni.

    itu contact details saya jika anda berminat :)

    Seperti yg kita sedia maklum, air memang jadi keperluan utama setiap manusa. Badan memerlukan air supaya kita tidak mudah dehidrasi dan sentiasa segar. Bila pergi bercuti atau berkelah kita sentiasa memerlukan air untuk diminum, minum air manis-manis selalu pun tak bagus makanya kita perlu keluarkan belanja untuk membeli berbotol-botol air mineral dari kedai berhampiran. 

    Lagi satu saya suka bila dah ada penapis air on the go ni, mudah sangat nak minum air bersih dan rasanya lebih sedap. Almaklumlah air paip ni kadang mengandungi klorin dan kualiti air tu kadang tidak sebaik kualiti air di rumah. Penyelesaiannya kita gunakan penapis air on the go ini. 

    Berkenaan penapis air on the go yg saya maksudkan itu, ini dia saya perkenalkan kepada anda GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE



    setiap set disediakan FREE GIFT 3 filter baru

    ===================
    Get Clean Water Pitcher
    ===================
    Keistimewaan Penapis Air dari Shaklee:
    ✔ body pitcher @ jug tu see through (boleh nampak air kita nak minum tu jernih)
    ✔ tak ada wayar atau paip getah panjang berjela - terus tadah dekat paip
    ✔ mudah dibawa ke mana-mana (balik kampung, bercuti, berkelah, camping atau letak di pejabat)
    ✔ ringan dan mudah alih
    ✔ boleh menapis sehingga 313L air atau bersamaan 80 gelen air
    ✔ ada penanda aras automatik yg akan tunjukkan bila masa kita perlu tukar filter
    ✔ air dijamin bersih dan bebas mikroorganisme dan kuman sebagainya
    ✔ manual panduan pengguna disediakan
    ✔ FREE 3 filter dalam setiap set
    ✔ tak mahal ye, tak sampai RM500 harganya

    Harga: RM460 untuk setiap set

    ================================
    Penghantaran ke seluruh Malaysia dengan menggunakan Poslaju atau kurier servis.

    Hubungi saya:

    Nurulhuda Ab.Karim
    Shaklee Independent Distributor 907781
    WhatsApp: 0122479113
    Email: husnalilshop@yahoo.com
    FB: Huda Karim 
    Page: Kiosk Vitamin Ummi

    COD area Kluang, Johor

    *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



    Klik for more info
     
    Copyright @ UmmiHusnaLukman 2013 | All Right Reserved | Designed By Shahada Fauzi